Bu Blogda Ara

16 Temmuz 2017 Pazar

KARŞILAŞTIRMA



     İnstamom’lar popüler olduğundan beri herkeste çocuğunu diğer çocukla karşılaştırma durumu var. Geçen bende çocuğumu yaşıtı başka bir çocukla karşılaştırırken buldum kendimi. Hemen aklımdan geçen düşünceleri silmeye çalıştım ama nafile. Hala açıp ara sıra videolarına bakıp benim oğlum niye konuşmuyor diyorum. Konuşması için elimden geleni yapıyorum hâlbuki. Artık kendi haline bırakıyorum. İllaki bir gün konuşacak. Yalnız videolarını izlediğim çocukta da yeme sorunu var. Yani bütün çocuklarda bir sorun var. Kimi yemiyor, kimi konuşmuyor, kimi içine kapanık, kimi de hiperaktif gibi gibi… Diyorum bunlar hep folikasitten kaynaklanıyorJ

   Bu karşılaştırmaları çevremiz aklımıza sokuyor sonra da farkında olmadan bizi üzecek cümleler sıralamaya devam ediyorlar.

    Oğlum 12,5 aylıkken yürüdü. Bu çocuk dengesiz yürüyor doktora götürün dediler. Götürdük doktor bizimle dalga geçti. Kendi çocuğu 16 aylıkken yürümüş ve 18 aya kadar normal karşılıyorlarmış yürümemeyi… Dengesiz yürümesine de gayet güzel yürüyor siz evham yapıyorsunuz etrafınızı çok ciddiye alıyorsunuz dedi.

   Dişi erken çıktı aaa kötü çabuk çürüyecek dediler geleni geri mi gönderelim çıkmış işte demiştim J

  Bıngıldağı erken kapandı aaa olmaz 18 ayda kapanması gerek dediler. Araştırdım doktorlara götürdüm. Gelişimi normal seyrinde ise erkende kapanabiliyor düzenli olarak kafa çapı zaten ölçülüyor. Ki zaten 1 yasında kapandı.

  23 aylık oldu. Aaaa  hala  bez mi  takıyorsunuz (bunu duyduğumda 21  aylıktı  oğlum)Yok benim torunum iki yaşına girmeden halletti. Burada beni salak yerine koyuyor resmen.  2 yasını şubatta doldurup tuvalet alışkanlığını aynı yılın temmuz ayında kazanan  çocuk Allah aşkına siz söyleyin kaç yaşında oluyor. Bende donup o tuvalet alışkanlığını kazanan cocugun ciddi sıkıntıları olduğunu ve tuvaletten korktuğunu hatırlattım sustu!

  Oğlum ayakkabı terlik çorap tutmuyor ayağında. Bu 8 aydır devam ediyor  henüz şükürler  olsun bir rahatsızlığı olmadı. Çok üzerine gitmiyorum biliyorum ki ters tepecek. Ama etraf, torununun eski ayakkabısını kömürlükten çıkarıp veren babaanne tarih seni unutmayacak! O pislik içinde ki ayakkabıyı oğluma giydireceğimi düşünüyorsan beni hiç tanımamışsın demektir. (kendisi kaynanam olur)

  Ve maalesef ki asıl bomba ailemizde! Oğlum şuan ailenin en küçüğü ve çok seviliyor özellikle adını taşıdığı dedesi tarafından. Ama adam göğsünü gere gere  torununu sevemiyor, yanında gezdirmiyor. Oğlumun bir büyüğü olan torunda sorun vardı biz idare  ettik sorun aşıldı. Ama anne ve babaları ciddi sorun gözleriyle yiyorlar bebeğimi sürekli laf söz bakış çirkin şeyler ima kendi çocuklarıyla karşılaştırma!!! Hani şu  lüks restoranın oyun alanında baldızının çocuğunun yüzüne asit sıkan bir üst düzey var ya o potansiyele sahip biri de bizde var!  İşte bu yüzden dedesi torununu sevemiyor,  korkuyor.


  Şuan küçük olduğu için bu karşılaştırma pek sorun olmuyor ama büyüdüğünde idare etmek ciddi sorun. Büyüklerimi idare etsek küçükleri mi idare etsek bilemiyorum. Allah yardımcımız olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder