Bu Blogda Ara

25 Şubat 2017 Cumartesi

Neden Neden Neden ?



Neden insanlar başkalarının hayatına burnunu sokar ? Neden her şeyi kendine hak görür? Neden cevabını aldığında olayı başka yerlere taşır.? Neden haksız olabileceğini kabul etmez? Neden kendini kusursuz görür de karşısındakini aşağılamaya kalkışır? 

İnsan ilişkilerinde ikiyüzlülük, riyakarlık, yalancılık, yalakalık ne zamandan beri daha çok saygı görür oldu ben kaçırmışım.

Dürüst olmak erdem sahibi olmak her zaman kazandırır derdi babam. Yalan kötü bir  şeydi hani. Rüzgarın estiği yöne doğru tavrı kişiliği değişen insanlar ne zaman var olmaya başladı. Dürüst olduğum için daha önce bir kere çalıştığım şubeyi değiştirip sürgün ettiler. Başka bir iş yerimden sepetlendim. Aynen söylediğim gibi oldu bohçamı verdiler elime 6 yılım ,emeklerim hepsi heba oldu. Akıllandım mı tabii ki hayır dürüstlüğe devam dışlanmaya ötekileştirilmeye devam...

  Ailemde ( çekirdek ailemde) dürüstlüğe hep önem verdim eşimden bir şey saklamamaya özen gösteriyorum. Arada pembe yalanlar oluyor tabii daha dışarıda geziyor oluyorum ayy çok trafik var ondan geciktim diyebiliyorum. Onun harici önemli şeylerde hem o bana dürüst oldu hem ben ona dürüst oldum. Zamanında birbirimizi çok teste tabii tuttuk ve o testlerden başarıyla geçtik güven sağlam yani... Adam suratın niye asık ne oldu dediğinde anlatacağım tabii niye saklıyım o da bana anlatır babasına kızar anlatır abisine kızar anlatır benim babama kızar anlatır bazen sakinleştirir bazende yüreklendirirdim aynı şekilde savunurum da bunları şikayet dedikodu vs olarak görmem. Biz karı koca anne baba ve çok iyi arkadaşız. Bazen ezip büzüyorum ama adam da karizma sağlam kendine güven tam ezilmiyor :)  

    Sabır gösterip tahammül ettiğimiz insanlara artık tahammül edemeyeceğimizi anladığımızda konuyu açtık diyelim. Niye karşındaki insan kendini kusursuz görüyor. Bunu neden söyledin diye sordum mesela bunun karşılığında bana aileme bugüne kadar yaptığın iyilikleri sıralamak neyin nesi ? Sadece soruyorum bundan rahatsız oldum bana bunu neden söyledin. Cevap vermek yerine işin gücün yok galiba bunları kuruyorsun ne demek ? gerçekten bazen insanları anlamakta güçlük çekiyorum. insan ilişkileri beni yoruyor. Kimseyi istemiyorum hayatımda ne kadar çok insan o kadar  çok laf o kadar çok huzursuzluk demek benim için. Oysa bir kaç yıl önce  '' insana insan lazım bu hayatta'' diye düşünüyordum. 

Başıma bir şey geldiğinde hep geriye dönüp bir  hatam olup olmadığına bakarım. Geri de kimsenin kalbini kırdım mı kimsenin ahını aldım mı? Kimsenin hakkı  üzerimde kaldı mı ?
Böyle düşünürken yanlış mı yapıyorum diye de düşünmeden edemiyorum. Bıraksam hayatıma baksam kırılan kırılsın. Kimse beni kırdığında dönüp düzeltmeye çalışıyor mu hayır. Neyse  bu aralar kafam karışık...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder