Bu Blogda Ara

13 Şubat 2016 Cumartesi

Bebeklerinizin küçülen kıyafetlerini ne yapıyorsunuz?


Bana doğumdan önce hemen büyüyorlar sakın yenidoğan alma bir büyük beden al dediler ama DİNLEMEDİM J baya yenidoğan almışım… çok giydiremedim aldıklarımı. Bu sepeti instagram takipçilerim hatırlayacaktır. Oğlumun küçük gelen kıyafet sepeti. J



Kısmet olursa ikinci bir bebek düşünüyoruz. Bu nedenle ikinci bebeğime ayırdığım kıyamadığım kıyafetler var.  Mesela annemin aldığı bir zıbın var o kadar şirin ki kızda olsa ikinci bebeğime giydiririm. Kayınvalidemin aldığı örgü yelek o kadar tatlı renkleri var ki onu da ayırdım. Bunun gibi hatırası olan aile büyüklerinin aldığı şeyleri el emeklerini sakladım. Diğerlerini de gözümün gördüğü, bildiğim, tanıdığım, GERÇEKTEN İHTİYACI olan insanlara vermek için bekletiyorum. Gerçekten ihtiyacı olan kelimesini büyük yazmamdaki sebep kısa süre onca küçülen kıyafet sepetini instagramda paylaşınca gelen özel mesaj yağmurudur. ‘’ küçülenleri bana verebilirsiniz ‘’ ‘’ çok ihtiyacımız var’’ ‘’hiç durumumuz yok’’ gibi mesajlar geldi. Kimsenin kalbini kırmak istemediğimden cevap vermedim ama ayıp gerçekten. Bir cep telefonun var internete de girebiliyor, İnternet bağlantın var bunu alabiliyorsun, internete girmeye vaktinde var. İnsanlara el açıp dilenmek yerine çalışabilirsin.  Annemin merdiven temizliğini yapan teyze oldukça yaşlı bir kadın ben işe giderken merdiven temizliğini bitirir evine giderdi ayaküstü sohbet ederdik.  Engelli bir çocuğu varmış eşi ölmüş geçimini temizlik yaparak sağlıyor. Birkaç defa da markette gördüm utandırmamak adına görmemezlikten geldim. İnsanların çürük diyip almadıkları sebze meyvenin içinden sağlamlarını daha uygun fiyata ayırmaya çalışıyordu. Annem bazen kendi kıyafetlerinden veriyor ama vermedi diyelim isteyen talep eden bir kadın değil. zaten kadıncağız alırken çok mahcup oluyormuş Lo mahcup olunca bende utanıyorum diyor annem… Allah utanma duygusu olmayan insanlardan uzak tutsun bizi…





Bu da geçen gün bir akrabamızın bebeğime giydirdiği yelek. Kendi bebeğinin küçülmüşüymüş. Siz siz olun kimseye böyle bir şey vermeyin. Çok saygısızca bence.  Kol altları yırtık rengi yıkanmaktan mahvolmuş yakası yırtılmış. Bu karşınızdaki insanı ne kadar önemsediğiniz ile alakalı. Ben kendi çocuğuma giydirmeyeceğim hiçbir şeyi başkasının bebeğine vermem. Melek onlar melek. Gerekirse yenisini alıp veririm, yine de yırtık lekeli sökük bir kıyafeti layık görmem. Bana başka kıyafetlerde teklif etti almam için ihtiyacımız yok dedim.  Lütfen sakın burnu büyük olarak düşünmeyin beni L kendim çocukluğumda başkalarının eskisini giydim (bi hırkam var rahat 15 yılı vardır. Kuzenimindi o giydi bana verdi bende yıllardır giyiyorum) o kadar kötü durumdaydılar ki alamazdım onlar ancak yer bezi olur. Başkasına vereceğini söyledi bende uygun bir dille daha giyilebilir kıyafetleri vermesini söyledim. Artık ne yapar bilmem…

28 yorum:

  1. Sana katılıyorum....yardım etmek birşeyleri paylaşmak çok güzel...ben paylaştığım zaman mutlu oluyorum....kizlarimin giyilemeyecek halde kıyafetlerini asla vermek veremem, kendime yakıştıramam...bu sadece bebeklerimin kiyafetleri icin gecerli degil bizler içinde geçerli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ben kabul etmedim gerçekten ihtiyacı olan insan kabul edecek ve o yırtık özensiz saklanmış kıyafetleri alacak o insanı düşkün olduğuna da utandırıyorlar yazık gerçekten :(

      Sil
  2. Selaaam Yardım yaparken daha hassas olunmalı gerçekten yazık

    YanıtlaSil
  3. Ben fe daha geçen gün verdim. Lüçülenleti veriyorum. Girilemeyecek olanlar değil. Bu konuda çok Haklısınız. Bana biri vermişti. Kirliydi üstelik almasan bir dert alsan bir dert,:(

    YanıtlaSil
  4. Küçülen giysileri eğer ikinci, üçüncü bebek düşünmüyorsa verebilir tabii ki, çok güzel bir düşünce. Çöpe atmak yerine değerlensin hatta şimdi giysi kumbaraları var. Ama ikinci bebek düşünülüyorsa, zaten en uygunu onun için saklamak.
    Akrabanızın getirdiği yelek konusunda aynen katılıyorum çok ayıp yaa...hiç getirmesin, hediye vermenin de adabı muaşereti var eski dediysek o kadar da değil...
    Şimdiden ikinci bebek için hayırlı olsun..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giysi kumbaralarını arkadaşım söylemişti onları da araştıracağım.Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Merhaba keşif etkinliğimde sizi listeme ekledim ve geldim . Siz de beni ziyarete gelirseniz sevinirim ;))

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle çok haklısınız, kendinize yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayın. Sanki yelek istediniz de elinde kalan son parçayı vermiş! Siz uyarmakla doğru olanı yapmışsınız.

    YanıtlaSil
  7. Sana katılıyorum bu şekilde verilen kıyafetler bence karşı tarafa saygısızlıktır.
    Bu arada ben seni zaten takipteydim canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum sevgiler :) olsun yine hoşgeldin diyesim var :) Hoşgeldin canım...

      Sil
  8. Bebekler çabuk büyüdüğü için çoğu kıyafetimiz bir kere giyildi sadece hepsini yıkayıp ütüledim ve kaldırdım. Birkaç tanesini kuzenlerime verdim. Dediğiniz çok doğru kendi çocuğuma giydirmediğim hiçbir şeyi başkasına vermem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim giydiremediklerim bile var :) herkes bizler kadar düşünceli değil maalesef...

      Sil
  9. Yeleği görünce ben bile mahcubiyet hissettim. Kimseyi incitmemek gerek.. Çocuk çamaşırları çok çabuk küçülüyor.. Bazen bir-iki giyimde kaldırıveriyoruz bazı şeyleri. Yıpranmamış olanları hısım akrabayla kullanabiliriz de eskisini atmak gerek..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Benim küçükler de bekliyor.. Tabi iyi durumda olanlar.. Bahsettiğin gibi.kötü olanları gorumcem vermişti bana ilk doğum yaptığım zaman. Aslında benden 2ay önce de kendisi doğum yapti..ama neymis, o bebek kız bebek bunlar erkek kiyafeti imis..pijama eşofman,zibin..kiz erkek cok fark.ediyor ya..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende de var lekelenmiş kıyafetler ama onları başkalarına veremem bana verilince ne hissediyorsam başkasının da onu hissedeceğini düşünürüm...

      Sil
  11. Okurken gözüm doldu içim acıdı ben gerçekten anlamıyorum bu insanoğlunu. İhityacı olan utandığından isteyemez arsız olan bana da bana da der. Allah akıl fikir versin yani telefonu interneti var bide istiyor. Hele o eskimiş kıyafetin verilmesi yorum yapamıyorum. Kendi kenara attığını o haliyle hele ki başkasına vermek ne demek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de dediğiniz gibi kenara attığı haliyle... bebeğinin üzerinden kirli kirli çıkarmış atmış kenara sonra bana veriyor yepyeni diye :)

      Sil
  12. Ne kadar faydalı bir yazı olmuş canım...

    YanıtlaSil
  13. Birde şöyle düşünelim belki ihtiyacı olduğundan değil bu dönem çabuk geçtiği için masraf olmaması için istiyorlardır. Benim annemde hep bir küçüğe giydirmek suretiyle değerlendirmiş. Son kardeşimden sonra yepyeni olanları bir yakınımıza verdi. Aslında sepeti koydu önüne beğendiklerini alabilsin minnet hissetmesin diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben önceliği ihtiyacı olan insanlara veriyorum. Aslında dediğiniz gibi dürüst olsa böyle söylese de verebilirim. Sonuçta kıyafet...

      Sil